Headerbild

Välkomna!
Styrelsen för Morjärvs Sportklubb

Förslag föredragningslista Årsmöte

Vid årsmötet ska följande behandlas och protokollföras:

1.              Fastställande av röstlängd för mötet.

2.              Fråga om mötet utlysts på rätt sätt

3.              Fastställande av föredragningslista

4.              Val av ordförande och sekreterare för mötet.

5.              Val av protokolljusterare och rösträknare.

6.              Styrelsens verksamhetsberättelse senaste verksamhetsåret.

7.              Styrelsens förvaltningsberättelse (balans- och resultaträkning) för det senaste räkenskapsåret.

8.              Revisorernas berättelse över styrelsens förvaltning under det senaste verksamhets-/räkenskapsåret.

9.              Fråga om ansvarsfrihet för styrelsen för den tid revisionen avser.

10.          Fastställande av medlemsavgifter för kommande verksamhetsår.

a.       Styrelsen föreslår förändrade avgifter att börja gälla fr o m verksamhetsåret 2024

11.          Fastställande av verksamhetsplan samt behandling av budget för kommande verksamhets-/räkenskapsår.

12.          Behandling av styrelsens förslag och i rätt tid inkomna motioner.

a.       Förslag för antagande av nya stadgar för föreningen, andra beslutet av två.

b.       Utse hedersmedlem

13.          Val av

a.       föreningens ordförande för en tid av ett år;

b.       Ledamöter i styrelsen

i.      Ledamöter för en tid av 2 år

ii.      Ledamöter för en tid av 1 år

c.       Suppleanter i styrelsen för en tid av 1 år.

d.       2 revisorer jämte suppleanter för en tid av ett år. I detta val får inte styrelsens ledamöter delta;

e.       3 ledamöter i valberedningen för en tid av ett år, av vilka en ska utses till ordförande;

14.          Övriga frågor

Rösträtt: Medlem som betalt medlemsavgift för år 2023 (medlemsavgiften ska vara inkommen senast fredagen före årsmötet via swish eller pg) och under mötesåret fyller lägst 18 år har rösträtt på möte. Rösträtten är personlig och får inte utövas genom ombud.
Medlem som inte har rösträtt har yttrande- och förslagsrätt på mötet.

Handlingar

Handlingar inför årsmötet finns tillgängliga 13 februari 2023 kl. 10.00 hos Nära Dej, Morjärv. OBS! Endast verifierade medlemmar kan ta del av handlingarna.

1.        Föreningens Årsredovisning

2.        Revisionsberättelsen

3.        Inkomna motioner

4.        Föreliggande förslag till nya stadgar

Den som vill ha handlingarna på mejl, skicka din mejladress till morjarvsk@gmail.com, skriv i ämnesraden, önskar handlingar, Årsmötet. Handlingarna kan skickas fr o m den 6 februari 2023.

Adress

Morjärvs Sportklubb c/o Maria Ejdelund Åkeränget 91 952 93 Morjärv

Kontakt

Tel: 073-543 94 51 (Maria Ejdelund, ordförande) Tel: 072-224 04 08 (Pernilla Rönnqvist, sekreterare) Tel: 073-068 06 84 (Mia Saari, kassör) E-post: morjarvsk@gmail.com